

Pedagodzy szkolni : Ewa Perzyńska – Wabińska oraz Bartosz Figaj
- koordynują organizację pomoc psychologiczno – pedagogiczną dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wychowawcami i nauczycielami oraz rodzicami
- prowadzą : zajęcia specjalistyczne z uczniami oraz warsztaty tematyczne w klasach
- organizują projekty profilaktyczno – edukacyjne
- organizują pomoc socjalną
- prowadzą konsultacje dla rodziców „Pozytywne Rodzicielstwo”
- udzielają porad każdemu uczniowi
- współpracują z różnymi instytucjami wspierającymi szkołę
- podejmują działania profilaktyczne
- współpracują z nauczycielami oraz wychowawcami
- rozpoznają indywidualne potrzeby rozwojowe ucznia i możliwości psychofizyczne oraz proponuje rodzicom wykonanie pełnej diagnozy w PPP nr 2 w Poznaniu
- diagnozują sytuację wychowawczą klas oraz szkoły, przy współpracy z nauczycielami oraz wychowawcami
Psycholog szkolny: Małgorzata Dymczyk – Siekierska
Zgodnie z przepisami oświatowymi, do zadań psychologa szkolnego należy w szczególności:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów oraz wspierania mocnych stron uczniów, ich predyspozycji oraz zainteresowań;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb, w tym: prowadzenie indywidualnych spotkań z uczniami i rodzicami, interwencji kryzysowych oraz zajęć psychoedukacyjnych
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
- wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Psycholog szkolny zajmuje się udzielaniem szeroko pojętego wsparcia dla wszystkich grup naszej Społeczności Szkolnej.
Drogi Uczniu, możesz zwrócić się do szkolnego psychologa jeśli np.:
- masz jakiś kłopot i nie wiesz jak sobie z nim poradzić,
- masz trudności w dogadaniu się z kolegami
czy koleżankami, - zdarza się, że nie potrafisz porozumieć się
z rodziną lub z nauczycielami, - czujesz się nierozumiany i samotny,
- martwisz się czymś, obawiasz się o coś
i potrzebujesz pomocy, - chciałbyś się czegoś dowiedzieć,
ale nie wiesz kogo zapytać, - potrzebujesz rozmowy,
- chciałbyś podzielić się swoją radością lub jakimś osiągnięciem.
Szanownym Rodzicom oferuję:
- porady i konsultacje w sprawach wychowawczych,
- indywidualne rozmowy, wsparcie we wszystkich sytuacjach trudności czy niepewności związanej
z Waszymi (i naszymi!) Dziećmi - udzielanie informacji zwrotnych na temat funkcjonowania oraz trudności i postępów Waszych Dzieci,
- wsparcie w szczególnie trudnych sytuacjach,
również pomoc w znalezieniu odpowiednich placówek specjalistycznych, - możliwość utworzenia tzw. Grupy Wsparcia dla Rodziców, w której byłaby możliwość uzyskania wsparcia również
na zasadzie wymiany doświadczeń.
Pedagog specjalny: Natalia Michalska
I. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (uaktualnienie z dnia 22 lipca 2022 roku)
II. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 roku w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych
- Rekomendowanie działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i placówki.
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów.
- Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów.
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu.
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych.
- Współprowadzenie dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
- Współpraca z zespołem w zakresie opracowywania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (IPET i WOFU).



Poniżej informacje, artykuły oraz zabawy dla młodszych i starszych:
zwierciadlo.pl/psychologia/po-co-nam-rodzina-zastanawiamy-sie-z-psychoteraputa-wojciechem-eichelbergerem
Gra „Moja rodzina w językach świata” wordwall.net/pl/resource/32245664
Poznańskie Dni Rodziny https://www.poznan.pl/mim/main/-,p,34171.html


Ważne informacje i ciekawe artykuły
Kontakt z psychologiem i pedagogami jest możliwy za pośrednictwem Mobidziennika, platformy Teams oraz telefonicznie
61 842 82 54 (w godzinach pracy). W przypadku konieczności osobistego kontaktu, termin uzgadniany jest za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
Poradnia wspomagająca szkołę: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 3, ul. Słowackiego 54/56, 60 – 521 Poznań
nr telefonu: 61 639 76 65