Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pedagodzy szkolni :  Ewa Perzyńska – Wabińska  oraz Bartosz Figaj

  • koordynują organizację pomoc psychologiczno – pedagogiczną dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wychowawcami i  nauczycielami oraz rodzicami
  • prowadzą : zajęcia specjalistyczne z uczniami oraz  warsztaty tematyczne w klasach
  • organizują projekty profilaktyczno – edukacyjne
  • organizują pomoc socjalną
  • prowadzą konsultacje dla rodziców „Pozytywne Rodzicielstwo”
  • udzielają porad każdemu uczniowi
  • współpracują z różnymi instytucjami wspierającymi szkołę
  • podejmują działania profilaktyczne
  • współpracują z nauczycielami oraz wychowawcami
  • rozpoznają indywidualne potrzeby rozwojowe ucznia i możliwości psychofizyczne oraz proponuje rodzicom wykonanie pełnej diagnozy w PPP nr 2 w Poznaniu
  • diagnozują sytuację wychowawczą klas oraz szkoły, przy współpracy z nauczycielami oraz wychowawcami

Psycholog szkolny: Małgorzata Dymczyk – Siekierska

Zgodnie z przepisami oświatowymi, do zadań psychologa szkolnego należy w szczególności:

  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów oraz wspierania mocnych stron uczniów, ich predyspozycji oraz zainteresowań;
  • diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb, w tym: prowadzenie indywidualnych spotkań z uczniami i rodzicami, interwencji kryzysowych oraz zajęć psychoedukacyjnych
  • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
  • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
  • inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  • wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Psycholog szkolny zajmuje się udzielaniem szeroko pojętego wsparcia dla wszystkich grup naszej Społeczności Szkolnej.

Drogi Uczniu, możesz zwrócić się do szkolnego psychologa jeśli np.:

  • masz jakiś kłopot i nie wiesz jak sobie z nim poradzić,
  • masz trudności w dogadaniu się z kolegami
    czy koleżankami,
  • zdarza się, że nie potrafisz porozumieć się
    z rodziną lub z nauczycielami,
  • czujesz się nierozumiany i samotny,
  • martwisz się czymś, obawiasz się o coś
    i potrzebujesz pomocy,
  • chciałbyś się czegoś dowiedzieć,
    ale nie wiesz kogo zapytać,
  • potrzebujesz rozmowy,
  • chciałbyś podzielić się swoją radością lub jakimś osiągnięciem.

Szanownym Rodzicom oferuję:

  • porady i konsultacje w sprawach wychowawczych,
  • indywidualne rozmowy, wsparcie we wszystkich sytuacjach trudności czy niepewności związanej
    z Waszymi (i naszymi!) Dziećmi
  • udzielanie informacji zwrotnych na temat funkcjonowania oraz trudności i postępów Waszych Dzieci,
  • wsparcie w szczególnie trudnych sytuacjach,
    również pomoc w znalezieniu odpowiednich placówek specjalistycznych,
  • możliwość utworzenia tzw. Grupy Wsparcia dla Rodziców, w której byłaby możliwość uzyskania wsparcia również
    na zasadzie wymiany doświadczeń.

Pedagog specjalny: Natalia Michalska

I. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (uaktualnienie z dnia 22 lipca 2022 roku)

II. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 roku w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych 

  • Rekomendowanie działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i placówki. 
  • Prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów.
  • Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów.
  • Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu.
  • Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych.
  • Współprowadzenie dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
  • Współpraca z zespołem w zakresie opracowywania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (IPET i WOFU).

Poniżej informacje, artykuły oraz zabawy dla młodszych i starszych:
zwierciadlo.pl/psychologia/po-co-nam-rodzina-zastanawiamy-sie-z-psychoteraputa-wojciechem-eichelbergerem
Gra „Moja rodzina w językach świata”        wordwall.net/pl/resource/32245664
Poznańskie Dni Rodziny  https://www.poznan.pl/mim/main/-,p,34171.html

Ważne informacje i ciekawe artykuły

Kontakt z psychologiem i pedagogami jest możliwy za pośrednictwem Mobidziennika,  platformy Teams oraz telefonicznie
61 842 82 54 (w godzinach pracy). W przypadku konieczności osobistego kontaktu, termin uzgadniany jest za pośrednictwem dziennika elektronicznego.

Poradnia wspomagająca szkołę: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 3, ul. Słowackiego 54/56, 60 – 521 Poznań
nr telefonu: 61 639 76 65 

Powiększ tekst
Wysoki kontrast